Ja, piekļūstot šai vietnei, rodas problēmas, lūdzu, sazinieties ar mums pa tālruni +371 6766 0136 vai vērsieties pie uzņēmuma FlixBus, izmantojot Google Assistant aplikāciju.
Statuss: 20/08/2020
Pārvadājumu noteikumi attiecas uz pasažieru pārvadājumiem FlixBus tālsatiksmes autobusu tīklā. Transportlīdzekļi tiek izmantoti pasažieru pārvadāšanai.
1.1. Ja pārvadātāji ir sadarbības partneri, tad piemēro tikai viņu individuālos vispārējos uzņēmējdarbības nosacījumus un īpašos pārvadāšanas nosacījumus. Tos var pārbaudīt sadarbības partneru vietnēs. Jāatzīmē, ka tie var būt pieejami tikai angļu valodā. Sadarbības partneri neveic pārvadājumus, izmantojot FlixBus preču zīmi, izņemot maršrutu 96 Vīne-Grāca un maršrutu X96 Vīnes lidosta-Grāca, kuru nodrošina Dr. Richard Linien & Co KG.
2.1. Pastāv tiesības uz pārvadāšanu, ja ir noslēgts pārvadāšanas līgums.
2.2. Rezervācijas apstiprinājums (sk. 3.1. punktu) dod pasažierim tiesības doties ceļojumā starp biļetē norādīto sākuma punktu un galamērķi. Vēlāka iekāpšana vai agrāka izkāpšana nav atļauta, pamatojoties uz tiesību aktiem.
2.3. Ja brauciens tiek rezervēts, atrodoties transportlīdzeklī, pienākums veikt pārvadājumu pastāv tikai tad, ja visam braucienam ir pietiekami daudz sēdvietu.
2.4. Papildu pieturu gadījumā pienākums pārvadāt pastāv tikai tad, ja brauciens ir rezervēts no šīs pieturvietas vai līdz tai attiecīgajā iepriekšējās rezervēšanas termiņā. Papildu pieturas ir norādītas attiecīgajos kustību sarakstos. Atbilstošos iepriekšējās rezervēšanas termiņus var atrast attiecīgajā kustību sarakstā.
3.1. Noteiktās pārvadāšanas maksas ir jāmaksā apmaiņā pret pārvadāšanu. Šim nolūkam biļetes izsniedz FlixMobility. Par biļeti uzskata rezervācijas apstiprinājumu, kas ir izdrukāts vai parādīts elektroniskā formā (PDF fails) kopā ar derīgu un oficiālu personas apliecību ar fotogrāfiju. Ja rezervācija tiek veikta transportlīdzeklī, kvīts, kas ir rokrakstā vai izdrukāta, tiks uzskatīta par pirkuma pierādījumu un rezervācijas apstiprinājumu. Katrai personai un katram braucienam tiek ģenerēta biļete. Savienojumi ar pārsēšanos tiek uzskatīti par vienu braucienu. Rezervācijas laikā jānorāda pasažiera vārds, uzvārds un attiecīgā gadījumā dzimšanas datums. Pasažiera vārds tiek saskaņots ar rezervāciju sarakstu, kas tiek parādīts vadītāja vai autoostas personāla mobilajā tālrunī, pamatojoties uz pašreizējo rezervācijas situāciju, lai noteiktu, vai ir prasība par pārvadāšanu. To vēlams izdarīt, skenējot biļetes.
3.2. Pasažierim jāveic rezervācija pirms atiešanas laika. Piekļuve transportlīdzekļa pasažieru nodalījumam ir atļauta tikai ar derīgu rezervācijas apstiprinājumu.
3.2.1. Braucienus var rezervēt tiešsaistē interneta portālos, izmantojot FlixMobility mobilās viedtālruņu lietotnes, partneru aģentūrās, transportlīdzekļos (parastajās cenās) un dažās personāla autoostās. Transportlīdzeklī ir iespējams rezervēt tikai tad, ja visam braucienam joprojām ir pietiekami daudz sēdvietu. Tā rezultātā ieteicams veikt pirkumu iepriekš (izmantojot internetu, lietotni vai aģentūru).
3.2.2. Rezervācijas apstiprinājums (pasūtījuma dati) tiek saglabāts, to var iegūt tīmekļa vietnē, un nepieciešamības gadījumā to var nosūtīt arī pa e-pastu.
3.2.3. Ikvienam pasažierim ar derīgu biļeti ir tiesības uz sēdvietu. Šādos gadījumos pasažieriem ar bērniem un personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām sēdvietu izvēlē tiek dota prioritāte.
3.3. Biļešu iegāde tiešsaistē:
3.3.1. Produktu atveidojums tiešsaistes veikalā, kas pieejams caur internetu un viedtālruņa lietotni, nav juridiski saistošs piedāvājums, bet drīzāk nesaistošs tiešsaistes katalogs, kas mudina potenciālos pasažierus iesniegt piedāvājumus. Noklikšķinot uz pogas “Rezervēt”/“Maksāt”, tiek veikts saistošs pasūtījums precēm iepirkumu grozā. Katrai personai un katram braucienam tiek ģenerēta biļete. Savienojumi ar pārsēšanos (starpsavienojumi) tiek uzskatīti par vienu braucienu. Pasūtījuma saņemšanas apstiprinājumu izsniedz tūlīt pēc iesniegšanas, izmantojot automātisku e-pasta apstiprinājumu. Pārvadājuma līgums netiek uzskatīts par noslēgtu, kamēr FlixMobility nav pieņēmis pasūtījumu, izsniedzot pieņemšanas apstiprinājumu. Šo pieņemšanas apstiprinājumu var izsniegt ar automātisko e-pasta apstiprinājumu vai atsevišķi vēlāk.
3.3.2. Pašreizējā tehnoloģija nozīmē, ka datu komunikāciju ar internetu nevar garantēt bez kļūdām un/vai pastāvīgi pieejamā veidā. Pilnīgi nekļūdīgi nav iespējams izstrādāt un darbināt datorprogrammas (programmatūru) un datu apstrādes sistēmas (aparatūru) un izslēgt visus neparedzamos faktorus, kas var rasties saistībā ar interneta vidi. Tā rezultātā FlixMobility neuzņemas nekādu garantiju par pastāvīgu un nepārtrauktu savas tīmekļa vietnes un tehnisko sistēmu pieejamību. Jo īpaši interneta tehnisko īpašību dēļ nevar garantēt pastāvīgu rezervēšanas iespēju pieejamību internetā. Nekādas tiesības uz ietaupījumiem vai samazinātām cenām nepiešķir, ja tehnisku problēmu dēļ sistēma ir atkal pieejama tikai vēlāk (piemēram, ar paaugstinātu pārdošanas periodu).
3.3.3. Jāatzīmē, ka likumos paredzētie noteikumi par atcelšanas tiesībām distances līgumu gadījumā nav piemērojami attiecībā uz pārvadājuma līgumiem, kas noslēgti tiešsaistē, izmantojot tālpārdošanu, un gadījumā, ja operators, noslēdzot līgumu, apņemas veikt pakalpojumu noteiktā laikā vai noteiktā laika posmā. Tas ir pretstatā tiešsaistes pasta pasūtījumu biznesam. Tomēr iepriekš minētais neietekmē mūsu nosacījumus par atcelšanu.
3.4. Personāls, kas strādā tirdzniecības birojos:
tirdzniecības aģentūras, biļešu tirdzniecības vietas un FlixCompanies klientu apkalpošanas nodaļa var iekasēt maksu par pakalpojumu, lai pabeigtu rezervāciju vai atcelšanu. Iekasētā veikala pakalpojuma maksa ir atkarīga no veikala atrašanās vietas.
3.5. Maksas par pārvadāšanu:
3.5.1. Nav tiesību rezervēt visas cenu kategorijas vai cenu kvotas saistībā ar kādu noteiktu rezervēšanas veidu. Īpašus ietaupījumus un reklāmas cenas tiešsaistē var daļēji rezervēt.
3.5.2. Cenā ietilpst tikai personu pārvadājumi, par citiem pakalpojumiem, piemēram, sēdvietu rezervēšanu, velosipēdu pārvadāšanu, papildu vai speciālo bagāžu, maksa tiks iekasēta atsevišķi.
3.5.3. Īpaši rezervēšanas nosacījumi attiecas uz pazeminātām cenām. Šajā sakarā izšķiroša nozīme ir cenu nosacījumu publicēšanai attiecībā uz atsevišķiem maršrutiem.
Pasažierim izlases veida biļešu pārbaudes laikā, lai pārbaudītu biļetes derīgumu, ir jāuzrāda gan biļete, gan derīga personas apliecība ar fotogrāfiju, ja FlixCompanies darbinieki to lūdz.
5.1. Pasažieriem ir jāmaksā paaugstināta pārvadāšanas maksa, ja tiek konstatēts, ka viņi ceļo ar transportlīdzekli un nav paspējuši rezervēt sēdvietu attiecīgajā braucienā pirms vai iekāpšanas brīdī.
5.2. Pasažieriem, kuri pēc pārbaudes atklāj, ka nav veikuši derīgu rezervāciju, ir pienākums sniegt pareizu personisko informāciju un pēc pieprasījuma identificēt sevi.
5.3. Palielinātās pārvadāšanas maksas ir divas reizes lielākas par parasto tarifu par attālumu, kuru nobraukuši pasažieri, bet vismaz 60€, plus maksa par atlikušo attālumu līdz galapunktam, kuru nobraukuši pasažieri. Ja pasažieri nespēj pārbaudīt nobraukto attālumu, paaugstinātas pārvadāšanas maksas aprēķināšanai izmanto maršruta sākumpunktu.
5.4. Palielinātās pārvadāšanas maksas ir jāsamaksā nekavējoties vai, citos gadījumos, vēlākais, 2 nedēļu laikā pēc maksājuma pieprasījuma saņemšanas teksta formā. Pēc šī termiņa beigām par katru rakstisku maksājuma pieprasījumu tiks iekasēta apstrādes maksa 5€ apmērā ar noteikumu, ka pasažieris nevar pierādīt, ka apstrādes izmaksas nav radušās vai ir bijušas zemākas. FlixCompanies patur tiesības veikt turpmākus pasākumus saistībā ar turpmāku civilprocesu un/vai kriminālprocesu.
6.1. Apstiprinātā un publicētā brauciena laika, datumu, maršrutu un tarifu grozījumi pamatota iemesla dēļ, jo īpaši licencēšanas iestādes lēmumu īstenošanai, ir rezervēti.
6.2. Ja kustību sarakstā publicētajam maršrutam ir norāde “ar oficiālu apstiprinājumu”, licencēšanas procedūra transporta savienojumu iekļaušanai publicētajā kustību sarakstā vēl nav pabeigta attiecīgajiem maršrutiem (savienojums, pietura, ceļojuma diena, maksa utt.)
6.3. Izmaiņas kustību sarakstos, kas radušās pēc līguma noslēgšanas un par kuriem pārvadātājs nav atbildīgs (piemēram, ilglaicīga dabas katastrofu vai pastāvīgu būvlaukumu ietekme), nedod pasažieriem tiesības pieprasīt kompensācijas, ja šīs izmaiņas tikai nenozīmīgi novirzās no sākotnēji saskaņotā atiešanas un pienākšanas laika, tas ir, maksimāli līdz 2 stundām. Būtiskas kustību saraksta izmaiņas dod tiesības pasažieriem bez maksas atteikties no pārvadājuma līguma. Lai to izdarītu, pasažieriem tiek lūgts sazināties ar klientu apkalpošanas centru pa tālruni:
vai pa e-pastu, sūtot uz service@flixbus.com. Pasažieriem šajos gadījumos nevajadzēja sākt ceļošanu. Citas pasažieru tiesības paliek nemainīgas.
7.1. Pasažieriem ieteicams atrasties atiešanas punktā 15 minūtes pirms ceļojuma sākuma.
7.2. Pretenzijas par pārvadāšanu un rezervēto braucienu var citādi piešķirt, ja pasažieri neatrodas paredzētajā atiešanas laikā un vietā rezervētajam maršrutam.
7.3. Ja pasažieriem paziņo caur SMS, e-pastu vai citu rakstisku formātu par ceļojuma kavēšanos, tad prasība par pārvadājumu pasažieru prombūtnes gadījumā zaudē spēku tikai ar nokavēto ceļojuma laiku, kas norādīts SMS vai e-pastā.
7.4. Pasažiera vārds tiek saskaņots ar rezervāciju sarakstu, kas tiek parādīts vadītāja vai autoostas personāla mobilajā tālrunī, pamatojoties uz pašreizējo rezervācijas situāciju, lai noteiktu, vai ir prasība par pārvadāšanu. To vēlams izdarīt, skenējot biļetes. Īpašos gadījumos pasažierim pēc pieprasījuma jāidentificē autovadītājs un apkalpojošais personāls, iesniedzot drukātu vai elektronisku (kā PDF failu) reprezentablu rezervācijas apstiprinājumu, kā arī derīgu valdības izsniegtu personu apliecinošu dokumentu ar fotogrāfiju (personas apliecību, pasi vai līdzīgu dokumentu, vajadzības gadījumā ieskaitot derīgu vīzu).
7.5. Pasākumi aizsardzībai pret koronavīrusa (COVID-19) infekciju: uzsākot braucienu, pasažieriem jālieto atbilstoša mutes aizsardzība. Visa ceļojuma laikā ir jāvalkā sejas maska. Pasažierus, kuri nelieto atbilstošu aizsardzību, var izslēgt no brauciena. Šādā gadījumā nav tiesību uz alternatīvu transportēšanu.
8.1. Parasti publicētie regulārie pakalpojumi ir tiešie savienojumi. Dažos gadījumos var būt nepieciešama pārsēšanās.
8.2. Ja tiek plānota pārsēšanās, FlixCompanies garantē pasažieru turpmāku pārvadāšanu līdz rezervētajam mērķim. FlixCompanies piedāvā aizvietotājpārvadājumus, ja maršruta autobuss izņēmuma gadījumos nespēj gaidīt kavēto savienojošo autobusu. Dažos gadījumos tas var būt, izmantojot autobusus, ko uztur citi uzņēmumi, automašīnas vai dzelzceļu. Prasības pret konkrētā transporta veidu netiek atzītas. Gadījumā, ja galapunkts atrodas tālā attālumā vai nav pieejami saprātīgi alternatīvi savienojumi, kuru dēļ ir nepieciešams atsākt braucienu nākamajā dienā, pasažieriem tiek piedāvāta bezmaksas izmitināšana vidējas klases viesnīcā.
8.3. Iepriekš aprakstītie noteikumi attiecas tikai uz gadījumiem, kad pasažieru rezervēšanai ar FlixMobility ir tiešs savienojums. Ja pasažieri rezervē atsevišķus maršrutus un tos apvieno, veidojot braucienu ar pārsēšanos, viņi uzņemas risku, ka nokavēs savienojumu. Šādos gadījumos prasības par aizvietojošu transportu vai izmitināšanu viesnīcā nepastāv. Tomēr FlixMobility vai FlixCompanies dara visu iespējamo, lai informētu pasažierus par alternatīviem savienojumiem.
8.4. Nevar garantēt pārsēšanos uz transporta pakalpojumiem, kurus neuztur FlixCompanies.
9.1. Jāievēro vadītāja un pavadošā personāla instrukcijas.
9.2. Vadītājam un dispečeru personālam ir atļauts izslēgt personas no ceļojuma, ja tās ir acīmredzami reibuma stāvoklī vai narkotiku ietekmē. Tas pats attiecas uz pasažieriem, kuri citu iemeslu dēļ apdraud citu līdzbraucēju drošību vai ievērojami pasliktina viņu labklājību. Šādos gadījumos prasības par pārvadājuma aizstāšanu nepastāv.
9.3. Smēķēšana autobusā nav atļauta. Šis aizliegums attiecas arī uz e-cigaretēm.
9.4. Pasažieri ir atbildīgi par zaudējumiem, kas nodarīti autobusā vai autobusam.
9.5. Pasažieriem, kuri tīši vai rupjas neuzmanības dēļ autobusā rada netīrumus, ir jāmaksā FlixCompanies tīrīšanas maksa vismaz 100€ apmērā, ar nosacījumu, ka pasažieriem ir tiesības sniegt pierādījumus, ka kaitējums nav nodarīts vai ka minētie zaudējumi ir ievērojami mazāki par iepriekšminēto vienoto likmi.
9.6. Pārvadātāji var anulēt pārvadājuma līgumu bez iepriekšēja brīdinājuma, ja, neskatoties uz (mutisko) brīdinājumu, pasažieris rīkojas tik graujoši, ka pārvadātājam un/vai pārējiem pasažieriem vairs nav saprātīgi turpināt braucienu. Tas attiecas arī uz gadījumiem, kad pasažieris neievēro objektīvi pamatotas vadlīnijas (piemēram, drošības vadlīnijas). Šajā gadījumā pārvadātājam ir tiesības paturēt maksu. Izņēmums ir ar slimību saistīti pasažiera zaudējumi ar infekcijas slimību saskaņā ar 3. iedaļas 1. punkta nr. 2 no VO-ABB (Verordnung über die Allgemeinen Beförderungsbedingungen für den Straßenbahn- und Omnibus-Verkehr [likumā noteikta kārtība attiecībā uz vispārējiem pārvadāšanas noteikumiem tramvaju un autobusu pārvadājumiem un regulāriem pakalpojumiem ar mehāniskajiem transportlīdzekļiem]). Šajā gadījumā pasažierim ir tiesības uz pilnīgu biļetes cenas atlīdzināšanu.
9.7. Visiem pasažieriem ir pienākums izmantot drošības jostas saskaņā ar normatīvajiem aktiem, ciktāl autobuss ir aprīkots ar tām.
9.8. Pārtraukumos/apstāšanās vai policijas pārbaudes laikā autobusa pasažieriem jāatstāj autobuss, ja to pieprasa autovadītājs un apkalpojošais personāls. Pasažieriem tiek prasīts ievērot pārtraukuma ilgumu, ko minētajos pārtraukumos nodrošina autovadītājs un apkalpojošais personāls. Braukšanas personālam ir atļauts turpināt vadīt transportlīdzekli, ja pasažieris neatgriežas autobusā pēc norādītā pārtraukuma laika beigām, un tas nav atbildīgs par pasažiera prombūtni pēc norādītā pārtraukuma laika beigām.
10.1. Katrs pasažieris, kurš vēlas šķērsot visas starptautiskās robežas, ir pilnībā atbildīgs par visu normatīvo aktu ievērošanu attiecībā uz dokumentiem un personu apliecinošiem dokumentiem, vīzām, ārvalstu valūtām, muitu un veselību. FlixBus neatbild par sekām, kas radušās, neievērojot šādus likumus, noteikumus, pat ja tie tiek mainīti pēc rezervēšanas.
10.2. Katrs pasažieris, kurš vēlas šķērsot jebkuru starptautisko robežu, ir atbildīgs par visu nepieciešamo ceļošanas dokumentu iegūšanu un par katras valsts likumu ievērošanu no, caur kuru vai uz kuru viņš vēlas pārvadāšanu. (Vispārīgi noteikumi: ID karte Eiropas Savienības, Norvēģijas un Islandes pilsoņiem; Pase visu citu tautību pilsoņiem).
Ieteicams pārbaudīt galamērķa valsts/tranzīta valstu ieceļošanas un ceļošanas prasības, sazinoties ar attiecīgajām vēstniecībām vai konsulātiem un pārlūkot Europa.eu vietni: http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/entry-exit/index_en.htm
FlixBus neatbild par sekām, ja pasažieris neiegūst nepieciešamos dokumentus un personu apliecinošus dokumentus.
10.3. Pirms katras izbraukšanas pasažieriem, kas ceļo no starptautiska galamērķa vai uz to pēc pārvadājumu veicēja vai apkalpojošā personāla pieprasījuma ir jāuzrāda robežu šķērsošanai derīgs oficiāls dokuments, kurā ietverts vismaz vārds, uzvārds un fotoattēls (identifikācijas karte, pase, ja nepieciešams, ar vīzu) identificēšanas nolūkiem pirms katra brauciena. Šādi dokumenti neietver: autovadītāja apliecības, bibliotēku lasītāja kartes, studentu apliecības, veselības apdrošināšanas kartes un līdzīgus dokumentus, kas nav uzskatāmi par vienīgo personu apliecināšanas dokumentu iestādēm/amatpersonām. Pārvadājumu veicējs un apkalpojošais personāls pārbaudīs, vai biļetē norādītā informācija sakrīt ar informāciju pasažiera uzrādītajā personu apliecinošajā dokumentā (identifikācijas kartē/pasē).
10.4. FlixBus patur tiesības atteikt iekāpšanu,
10.5. Saskaņā ar 10.4. pantu FlixBus nav pienākuma pilnībā vai daļēji atlīdzināt biļeti vai veikt jebkāda veida kompensāciju.
10.6. Reģistrēto bagāžu atstāj atslēgtu, lai paātrinātu muitošanas procesus.
10.7. Pasažieriem ir pienākums pārvadāt tikai tādas preces, kuras pēc būtības un daudzuma ir atbrīvotas no muitas nodokļiem.
11.1. Mazus bērnus vecumā no 0 līdz 3 gadiem drīkst pārvadāt tikai piemērotos bērnu drošības sēdeklīšos. Brauciena laikā tie jānostiprina ar drošības jostām, kas atrodas autobusos. Bērnu drošības sēdekļi jānostiprina ar divpunktu jostām, un tās nodrošina pieaugušie, kas pavada attiecīgos mazos bērnus.
11.2. Bērniem un nepilngadīgajiem, kuri vēl nav sasnieguši 10 gadu vecumu, būs atļauts ceļot visos valsts un starptautiskajos regulārajos reisos tikai tad, ja viņus pavada pieaugušais.
11.3. Bērni un nepilngadīgie vecumā no 10 līdz 14 gadiem drīkst ceļot vieni paši tikai tad, ja kāds no vecākiem vai likumīgais aizbildnis rezervēšanas laikā ir rakstiski apstiprinājis, ka attiecīgais nepilngadīgais ir spējīgs sākt ceļojumu bez pavadības un bez uzraudzības. FlixMobility, FlixCompanies un viņu saistītie uzņēmumi neuzņemas atbildību par nepilngadīgā uzraudzību. Bērni, kas ceļo vieni, nedrīkst ceļot pa nakti un pāri valsts robežām. Turklāt visiem bērniem, kas ceļo vieni, nav atļauts piedalīties braucienos, kuros ir jāpārsēžas.
11.4. Jaunieši no 15 gadu vecuma var ceļot patstāvīgi. Starptautisku savienojumu gadījumā vecākiem vai aizbildņiem ir jānodrošina, lai pusaudžiem būtu visi dokumenti un personas apliecības, kas nepieciešamas robežas šķērsošanai (sk. Arī 11.2. punktu).
11.5. Bērni ceļo pa pazeminātu cenu. Šī regula attiecas uz bērniem un nepilngadīgajiem, kuri vēl nav sasnieguši 15 gadu vecumu. Ja pieejamā reklāmas maksa ir mazāka par pazemināto cenu, bērni automātiski maksā zemāku cenu.
12.1. Ikvienam tiks dota iespēja ceļot neatkarīgi no tā, vai viņiem ir invaliditāte vai ierobežota pārvietošanās spēja. Personām ar invaliditāti vai ierobežotām pārvietošanās spējām saskaņā ar ES regulas 181/2011 I a un b pielikumu pārvadātāja atbildības jomā tiks sniegta palīdzība no FlixBus puses.
12.1.1. Čehijas Republikā personas ar invaliditāti vai ierobežotām pārvietošanās spējām var ceļot par pazeminātu cenu, ja tās var pierādīt, ka viņiem ir derīga Čehijas Republikā izsniegta ZTP vai ZTP/P karte.
12.2. Eskorts, kā arī mobilitātes palīdzība un suņi-pavadoņi
12.2.1. Personai, kas jūs pavada, ir tiesības ceļot bez maksas, ja jūs varat pierādīt, ka jums vienmēr jābūt pavadītam. Pierādījumu nodrošina, atiešanas laikā uzrādot atbilstošu dokumentu, kurā norādīts uz nepieciešamību veikt pastāvīgu uzraudzību, piemēram, Vācijā “Schwerbehindertenausweis” [sertifikāts par invalīdiem] vai medicīniska izziņa.
12.2.2. Lai nodrošinātu personu ar invaliditāti vai ierobežotām pārvietošanās spējām, kā arī viņu pavadoņa pārvadāšanu, pasažierim pirms rezervācijas ir jāinformē mūs par savām vajadzībām. (sal. ar 12.5.3. punktu).
12.2.3. Palīdzība pārvietošanās nodrošināšanai un suņi-pavadoņi, kas cilvēkiem jāved līdzi, tiek pārvadāti bez papildu maksas, ja ir iesniegts invaliditātes pierādījums vai atbilstošs sertifikāts (sal. ar 12.2.1. punktu). Šiem dzīvniekiem nav jānēsā uzpurnis.
12.2.4. Lai nodrošinātu iespēju pārvadāt pavadoni vai suni-pavadoni, pasažierim pirms rezervācijas jāinformē mūsu klientu apkalpošanas centrs, zvanot pa tālruni vismaz 36 stundas pirms autobusa atiešanas.
12.3. Autobusu pieturas/Autoostas
FlixCompanies neietekmē apmeklēto pieturvietu un autoostu infrastruktūras stāvokli, un līdz ar to invalīdu piekļuves iespējas tām. Tāpēc FlixBus par to nevar sniegt nekādas garantijas. Par to ir atbildīgs attiecīgais stacijas operators.
12.4. Par pārvadājuma atteikumu
12.4.1. Ja transportlīdzekļa dizains vai infrastruktūra, ieskaitot autoostas un autobusu pieturas, fiziski neļauj invalīdiem vai personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām iekāpt, izkāpt vai pārvadāties drošā un praktiski realizējamā veidā, FlixCompanies patur tiesības atteikties pieņemt rezervāciju, izsniegt vai padarīt pieejamu biļeti vai ļaut attiecīgajai personai iekāpt transportlīdzeklī. Šajā gadījumā iesaistīto(-ās) personu(-as) informē par visiem citiem pieņemamiem alternatīviem pārvadāšanas veidiem, izmantojot pakalpojumus, ko piedāvā FlixCompanies.
12.4.2. Transportlīdzekļa dizains nozīmē, ka pārvadāšana šobrīd ir iespējama tikai tad, ja invalīdi vai personas ar ierobežotām pārvietošanās spējām var sākt ceļot patstāvīgi un bez ārējas palīdzības. Lai kompensētu iepriekš minētos ierobežojumus, pasažieri var lūgt pavadīt citu personu pēc savas izvēles, kas spēj sniegt palīdzību, kas nepieciešama personām ar invaliditāti vai personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām. Šāda veida pavadoņi tiek nogādāti bez maksas un, cik iespējams, viņiem tiek atvēlētas sēdvietas blakus invalīdiem vai personām ar ierobežotām pārvietošanās spējām.
12.4.3. Visus skartos pasažierus nekavējoties un, ja viņi piecu darbdienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas rakstiski pieprasa, informēs par atbilstošo pārvadājuma atteikuma iemeslu.
12.4.4. Ja tiek pārbaudīta pasažiera ar invaliditāti vai ierobežotām pārvietošanās spējām pārvadāšana un tiek izsniegta biļete, un, ja pēc tam pasažierim tiek atteikta pārvadāšana, gan pasažierim, gan pavadošajai personai ir šādas iespējas: (a) vai nu pieprasīt braukšanas maksas atmaksu un bezmaksas atgriešanos atpakaļ uz sākotnējo atiešanas punktu, kas norādīts pārvadājuma līgumā, cik drīz vien iespējams, vai (b) turpināt braucienu alternatīvā maršrutā ar pieņemamu transporta aizstājēju pakalpojumu līdz pārvadājuma līgumā norādītajam galamērķim.
12.5. Ratiņkrēslu vai pastaigu palīglīdzekļu pārvadāšana
12.5.1. Pasažieriem ar invaliditāti vai ierobežotām pārvietošanās spējām ir tiesības bez maksas pārvadāt saliekamos ratiņkrēslus vai pastaigu palīglīdzekļus autobusa bagāžas nodalījumā. Ratiņkrēsliem drošības apsvērumu dēļ jābūt salokāmiem un bez elektriskās piedziņas.
12.5.2. Turklāt visiem ratiņkrēsliem, kas nepieciešami pasažieru salonā, neatkarīgi no stiprinājumu izgatavošanas datuma, jābūt tā saucamajiem kravas mezgliem saskaņā ar DIN 75078-2, kā arī ražotāja atļaujai saskaņā ar DIN EN 12183 vai 12184. Atbilstība iepriekš norādītajiem pārvadāšanas standartiem jāapstiprina, izmantojot veidlapu, kas nosūtīta pirms rezervācijas. (sal. ar 12.5.4. punktu).
12.5.3. Lai pārliecinātos, ka pārvadāšana būs iespējama, pasažierim pirms rezervācijas tiek lūgts klientu apkalpošanas centrā sniegt precīzu ratiņkrēsla modeli vai citus pastaigu palīglīdzekļu datus pa tālruni 14 dienas pirms un ne vēlāk kā 7 dienas (pārvadāšanai pasažieru salonā) vai 36 stundas (pārvadāšanai bagāžas nodalījumā) pirms atiešanas.
12.5.4. Pasažieris garantē, ka invalīdu ratiņkrēsls ir funkcionāls un tehniski drošā veidā izmantojams brauciena laikā. Ratiņkrēslam jāatbilst spēkā esošajām likumīgajām drošības prasībām. Pārvadāšanu ratiņkrēslā var atteikt, ja pamatoti pierādījumi liecina, ka droša pārvietošanās nav iespējama vai ir apšaubāma. Pārvadātājs neatbild par zaudējumiem, kas radušies nepareiza ratiņkrēsla tehniskā stāvokļa dēļ.
13.1. Sēdvietas rezervēšana
13.1.1. Dažos FlixBus braucienos rezervācijas laikā mūsu FlixBus vietnēs, saistītajās aģentūrās un FlixCompanies biļešu kasēs var rezervēt konkrētu sēdvietu (pie ejas vai pie loga, konkrētā rindā, pie galda). Ja pakalpojums ir pieejams izvēlētajam braucienam, rezervācijai var pievienot sēdvietu. Par šo pakalpojumu tiek iekasēta maksa. Maksa par sēdvietu tiek aprēķināta, pamatojoties uz tarifiem, kas piemērojami dienā, kad biļete tiek nopirkta attiecīgajam braucienam. Summa ir atkarīga no izvēlētās sēdvietas kategorijas un novietojuma. Sēdvietas atšķiras tikai pēc to novietojuma (piemēram, labāks skats, sēdvieta pie galda).
13.1.2. Sēdvietas rezervācija tiks apstiprināta, atsaucoties uz rezervācijas apstiprinājumu. Sēdvietas rezervēšana vairāk nekā vienai personai netiek piešķirta atsevišķi, tas ir, starp sēdvietu rezervēšanu un personu, kas to rezervē, nav piešķīruma.
13.1.3. Nav obligāti jārezervē (maksas) sēdvieta. Ja sēdvieta netiek rezervēta, uzsākot braucienu ar autobusu, pasažieris var brīvi izvēlēties sēdvietu noteiktā vietā. Šādā gadījumā mēs nevaram nodrošināt, ka ģimenes un grupas var sēdēt kopā. Tomēr mēs vienmēr nodrošinām, ka katram klientam ir sēdvieta autobusā.
13.2. Sēdvietas rezervēšanas ierobežojumi
13.2.1. Ja jūs neieradīsities autobusā savlaicīgi, jūs zaudēsiet tiesības uz sēdvietu un pārvadāšanu. Šādos gadījumos FlixBus ir tiesīgs piešķirt biļeti citai personai saskaņā ar 7.2. punktu. Tāpēc ieteicams ierasties autobusu pieturā ne vēlāk kā 15 minūtes pirms atiešanas, pat ja jums ir rezervēta sēdvieta.
13.2.2. Parasti ieņemt rezervētu sēdvietu ir tiesības tikai tām personām, kurām ir sēdvietas rezervācija. FlixBus var pārmainīt sēdvietas darbības vai drošības apsvērumu dēļ, pat pēc atiešanas. Tas var notikt, piemēram, ja grūtniecēm, nepilngadīgajiem, bērniem, kas ceļo vieni, vai personām ar fiziskiem traucējumiem jāpārsēžas uz citu sēdvietu, un neviena atbilstoša sēdvieta nav brīva. Šādos gadījumos ir jāievēro autobusa vadītāja norādījumi. Sēdvietas var mainīt, neņemot vērā rasi, reliģiju, ādas krāsu, tautību vai dzimumu.
13.2.3. Ja tiek mainīta sēdvietas rezervācija un nav iespējams iedalīt sēdvietu rezervētā vai augstākā kategorijā, pasažieris var atprasīt maksu par sēdvietas rezervēšanu.
13.2.4. Atcelšanas un kavēšanās gadījumā saskaņā ar 17. punktu sēdvietas rezervēšanas maksa tiks atlīdzināta.
13.2.5. Kompensācija netiek piešķirta, ja pasažieris nav ceļojis vai sēdvieta ir piešķirta vai nopirkta bez maksas.
13.3. Atcelšana un nodošana citai personai
Sēdvietas rezervēšanas maksa tiek atgriezta, ja brauciens tiek atcelts vai atkārtoti rezervēts, ja vien sēdvieta nav piešķirta bez maksas. Tiek piemēroti rezervācijas noteikumu 5. punkta noteikumi. Ja brauciens tiek atcelts, sēdvietu rezervācijas var pārsūtīt citām personām tajā pašā rezervācijā.
13.4. Papildu sēdvietas rezervācija
13.4.1. Piemēro 13.1. līdz 13.3. punktus.
13.4.2. Papildu sēdvieta nav papildu prasība par pārvadāšanu 2.2. iedaļas nozīmē. Tāpēc to nevar nodot citai personai bez derīgas biļetes.
13.4.3. Maksa par pieejamo vietu tiek regulēta ar mūsu spēkā esošajām biļešu cenām. Maksa par sēdvietas rezervēšanu pieejamajai vietai jau ir iekļauta.
14.1. Bagāža:
14.1.1. Cenā iekļautā bagāžas summa ir ierobežota ar vienu bezmaksas bagāžas vienību vienam pasažierim, kuras maksimālais izmērs ir 80 x 50 x 30 cm vienai somai. Ir pieļaujami nedaudz atšķirīgi izmēri, ja bagāžas kopējais lielums, ko veido augstums, platums un garums, nepārsniedz 160 cm. Katrs pasažieris var bez maksas ņemt līdzi bagāžu, kas nepārsniedz 20 kg. Bagāža attiecas uz koferiem un somām. Pārgājienu mugursomas ņemšana ir izņēmums. Lūdzu, ņemiet vērā, ka dažās no mūsu pozīcijām var būt izņēmumi no bagāžas politikas. Nepieciešamības gadījumā šī informācija būs norādīta attiecīgā rezervācijas procesa laikā un uz izsniegtās biļetes.
14.1.2. Papildus bagāža
14.1.2.1. Atsevišķos gadījumos, ņemot vērā esošo ietilpību, par attiecīgo cenu ir atļauta cita bagāžas vienība (papildu bagāža) ar maksimālo izmēru 80 x 50 x 30 cm un maksimālo svaru 20 kg. Papildu bagāžai ir atļauti arī nedaudz atšķirīgi izmēri, ja kopējais bagāžas apjoms nepārsniedz 160 cm. Vispārīgas tiesības par vairāk nekā vienas bagāžas pārvadāšanu nepastāv. Lūdzu, ņemiet vērā, ka dažās no mūsu pozīcijām var būt izņēmumi no bagāžas politikas. Nepieciešamības gadījumā šī informācija būs norādīta attiecīgā rezervācijas procesa laikā un uz izsniegtās biļetes.
14.1.2.2. Ir nepieciešams iepriekš reģistrēt papildu bagāžu. Par šo pakalpojumu tiek iekasēta maksa par bagāžu. Maksa par papildu bagāžu ir atkarīga no izmantotās rezervācijas metodes. Rezervāciju var veikt tiešsaistē rezervēšanas procesa laikā vai pa tālruni pēc rezervēšanas procesa. Ja bagāžas vienība tiek reģistrēta pa tālruni, izmantojot klientu apkalpošanu, maksa jāmaksā autobusa vadītājam. Reģistrāciju pa tālruni, izmantojot klientu apkalpošanas centru, var veikt, izmantojot šādas uzticamās līnijas:
14.1.3. Pasažieriem ir pienākums marķēt savu bagāžu ar savu vārdu un adresi, lai pareizi nodotu un saņemtu atpakaļ, un jo īpaši, lai izvairītos no sajaukšanās.
14.1.4. Mainot transportlīdzekli, pasažieri ir atbildīgi par bagāžas iekraušanu. Autobusa vadītāja iespējamā palīdzība tiks sniegta tikai izņēmuma gadījumos un neattaisno prasības uz to, izņemot gadījumus, kad attiecīgais pasažieris ir invalīds vai ir persona ar ierobežotām pārvietošanās spējām.
14.2. Rokas bagāža:
14.2.1. Rokas bagāža tiek pārvadāta bez maksas, taču tā ir ierobežota ar vienu bagāžas vienību vienam pasažierim ar maksimālo izmēru 42 x 30 x 18 cm un maksimālo svaru 7 kg.
14.2.2. Pasažieriem ir pienākums novietot un uzraudzīt rokas bagāžu pasažieru zonā tā, lai nodrošinātu, ka netiek apdraudēta autobusa drošība un pareiza vadība un netiek radītas neērtības citiem pasažieriem. Rokas bagāža principā būtu jānovieto uz paredzētajiem bagāžas plauktiem vai jānovieto zem sēdvietām pasažieru priekšā.
14.2.3. Rokas bagāža un tās saturs brauciena laikā paliek pasažieru uzraudzībā, un tā ir attiecīgi jāuzrauga. Ja tiek novērota trešo personu neatļauta piekļuve, par to jāinformē autobusa vadītājs. Pasažieriem pirms brauciena beigām tiek lūgts pārbaudīt viņu rokas bagāžas pilnīgumu.
14.3. Speciālā bagāža:
14.3.1. Tā sauktajai speciālajai bagāžai nepieciešama iepriekšēja pasažieru reģistrācija un apstiprinājums, ka tās pārvadāšana ir iespējama. Vispārējas prasības par speciālās bagāžas pārvadāšanu nepastāv.
14.3.2. Priekšmetus, kas pārsniedz standarta bagāžas izmērus, uzskata par speciālo bagāžu. Tomēr speciālās bagāžas priekšmetu kopējie izmēri nedrīkst pārsniegt 240 cm (augstums cm + platums cm + dziļums cm). Atsevišķas speciālās bagāžas vienība nedrīkst pārsniegt 30 kg.
14.3.3. Speciālās bagāžas pārvadāšanā drīkst būt tikai viens priekšmets uz vienu pasažieri.
14.3.4. Armatūra, mēbeles vai mēbeļu detaļas, elektroniskas ierīces, vējdēļi un kartona kastes parasti neattiecas uz pārvadāšanu. Ortopēdiskos palīglīdzekļus un velosipēdus neuzskata par speciālu bagāžu. Uz tiem attiecas atsevišķi nosacījumi.
14.3.5. Īpašā bagāža ir jāreģistrē iepriekš (ja tas ir iespējams braucienam), izmantojot rezervācijas sistēmu vai pa tālruni, ne agrāk kā 48 stundas pirms brauciena sākuma, izmantojot šādas uzticamās līnijas:
Ja tiek pārvadāta speciāla bagāža, par katru priekšmetu tiks iekasēta papildu bagāžas maksa. Maksa par speciālo bagāžu nav atkarīga no rezervētā maršruta garuma un biļetes cenas. Par speciālās bagāžas pārvadāšanu, atšķirībā no parastās bagāžas, vienmēr ir jāmaksā.
14.4. Mūzikas instrumenti:
14.4.1. Mūzikas instrumentus uzskata par speciālo bagāžu. Ja attiecīgais instruments (ieskaitot futrāli) ir mazāks par noteikto rokas bagāžas izmēru, rokas bagāžas vietā to var pārvadāt bez maksas. Ja attiecīgais instruments (ieskaitot tā futrāli) ir lielāks par noteikto rokas bagāžas izmēru, tas ir jāpārvadā bagāžas nodalījumā. Šajā gadījumā tiks iekasēta papildu maksa (salīdzināt ar 14.3.5. punktu). Mūzikas instrumenti un to futrāļi, kuru izmēri pārsniedz 135 x 48 x 35 cm, netiks pārvadāti.
14.4.2. Parasti ir ieteicams pārvadāt mūzikas instrumentus cietos futrāļos.
14.5. Vērtīgas lietas un elektroniskais aprīkojums:
14.5.1. Vērtīgas lietas, piemēram, skaidra nauda, rotaslietas, dārgmetāli, atslēgas, brilles (saulesbrilles un/vai lasīšanas brilles), elektroniskās ierīces (klēpjdatori, iPad, planšetdatori, MP3 atskaņotāji, mobilie tālruņi, fotokameras, ārējās baterijas, litija jonu baterijas vai litija jonu akumulatori), elektroniskās cigaretes, elektroniskās patēriņa preces (jo īpaši klēpjdatori, mobilie tālruņi utt.), uz ko attiecas ražotāja vai izplatītāja atsaukuma darbības, kontaktlēcas, protēzes, medikamenti, svarīgi dokumenti (diplomu sertifikāti, citi sertifikāti, akreditācijas dati, pases, vadītāja apliecības, vērtspapīri) utt., kā arī trausli priekšmeti ir jāpārvadā rokas bagāžā, nevis parastajā bagāžā, un par tiem pienācīgu atbildīgu uzņemas pasažieri.
14.5.2. Ja pasažieri tomēr izvēlas ievietot vērtīgas lietas parastajā bagāžā, pretenzijas netiek pieņemtas. No iepriekš minētā izslēdz gadījumus, kas rada zaudējumus ar nodomu vai rupjas neuzmanības dēļ.
14.6. Ratiņi:
14.6.1. Ratiņus pārvadā kā speciālo bagāžu (ne vairāk kā vieni ratiņi vienam pasažierim). Ratiņiem jābūt saliekamiem. Nesaliekamus ratiņus nepārvadā. Reģistrācija jāveic pa tālruni, izmantojot klientu apkalpošanas centra tālruni, ne agrāk kā 48 stundas pirms brauciena sākuma.
14.6.2. Ratiņi tiek pārvadāti bez maksas.
14.7. Velosipēdi un E-skūteri:
14.7.1. Velosipēdi
14.7.1.1. Dažos maršrutos tiek pārvadāti velosipēdi. Velosipēdiem jābūt standarta izmērā bez stiprinājumiem, un to svars nedrīkst pārsniegt 20 kg. E-velosipēdi, pedeleki, tandēmi vai tricikli netiek pārvadāti.
14.7.1.2. Mēs iesakām visiem pasažieriem, kuri vēlas ņemt velosipēdu, savlaicīgi rezervēt braucienu un velosipēdu vietas.
14.7.1.3. Velosipēdu pārvadāšana ir atkarīga no pieejamās maksimālās piecu velosipēdu ietilpības vienā autobusā. Par velosipēdu pārvadāšanu netiek pieņemtas vispārējas pretenzijas.
14.7.1.4. Par velosipēdu pārvadāšanu tiek piemērota papildu maksa par velosipēdu. Maksa par velosipēdu pārvadāšanu nav atkarīga no rezervētā maršruta garuma un biļetes cenas. Pārvadājumi notiek uz velosipēdu turētājiem. Īpašos gadījumos pārvadāšana ir iespējama tikai piemērotos maisos bagāžas nodalījumā (piemēram, saliekamais velosipēds). Velosipēda somas kopējie izmēri nedrīkst pārsniegt 240 cm (augstums + platums + dziļums) un nedrīkst būt smagākas par 20 kg. Tādā gadījumā ir jāziņo klientu apkalpošanas centram (salīdzināt ar 14.3.5. punktu).
14.7.2. E-skūteri
14.7.2.1. E-skūteri tiek uzskatīti par speciālo bagāžu, kas nozīmē, ka uz tiem attiecas speciālās bagāžas lieluma un svara ierobežojumi (salīdzināt ar 14.3.2. punktu), un tos par papildu samaksu pārvadā bagāžas nodalījumā (salīdzināt ar 14.3.5. punktu). Pārvadāšanai e-skūteris ir salocīts un iesaiņots piemērotā somā.
14.8. Autobusā aizmirstās vai atstātās preces netiek segtas no apdrošināšanas. Gadījumā, ja pasažieri autobusā ir atstājuši priekšmetus, viņiem jāaizpilda pazaudēto un atrasto lietu veidlapa FlixMobility tīmekļa portālos.
14.9. Brauciena laikā nav atļautas bīstamas vielas un priekšmeti, jo īpaši
Tie ietver, piemēram, ieročus, munīciju un pirotehniku.
15.1. Suņu un citu dzīvnieku pārvadāšana un pārvadāšana tālsatiksmes autobusos principā ir izslēgta.
15.2. Noteikumi, kas norādīti 12.2.3., kā arī 12.2.4. punktā, attiecas uz pārvietošanās palīdzību un suņiem-pavadoņiem.
16.1. Ja notiek brauciena atcelšana vai kavēšanās, FlixCompanies vai autoostas operators pēc iespējas ātrāk un ne vēlāk kā 30 minūtes pēc paredzētā atiešanas laika paziņo par situāciju pasažieriem, kuri dodas prom no personāla termināļa, un informē viņus par paredzamo atiešanas laiku, tiklīdz šī informācija kļūst pieejama. FlixCompanies piedāvā visiem pasažieriem, jo īpaši tiem, kuri izbrauc no autoostām, kurās nav personāla, elektronisku informāciju par atcelšanu vai kavēšanos. Lai saņemtu šo informāciju, pasažieriem ir jāsniedz nepieciešamā kontaktinformācija (piemēram, mobilā telefona numurs).
16.2. Ja ir pamats uzskatīt, ka rezervētā brauciena atiešana ir jāatceļ vai kavējas vairāk nekā par 120 minūtēm vai, ja ir virsrezervācija, pasažieriem ir šādas iespējas: (a) pēc iespējas ātrāk turpināt braucienus pa citu maršrutu, kas ved uz pārvadājuma līgumā noteikto galamērķi, ar salīdzināmiem nosacījumiem, kas norādīti iepriekšējā līgumā, vai (b) pieprasīt braukšanas maksas atmaksu un bezmaksas atgriešanos ar autobusu uz atiešanas vietu, kas attiecīgi noteikta pārvadājuma līgumā. Prasības atlīdzināt pilnu apmaksāto braukšanas maksu pastāv gan par pabeigtajām brauciena daļām, gan arī par nepabeigtajām brauciena daļām, ja pasažieris nespēj pabeigt braucienu saskaņā ar saviem sākotnējiem ceļojuma plāniem. Atmaksu izdara naudas izteiksmē 14 dienu laikā pēc kompensācijas pieprasījuma saņemšanas vai pasažieriem ir dota iepriekš minētā (a) vai (b) apakšpunkta izvēle, ja vien pasažieri nepiekrīt citam kompensācijas veidam.
16.3. FlixMobility piedāvā pasažieriem bezmaksas izmitināšanu viesnīcā vai cita veida apmešanās vietā, kā arī palīdz organizēt pārvadājumus starp autoostu un izmitināšanas vietu. Tas attiecas uz gadījumiem, kad ir nepieciešama uzturēšanās vismaz vienu nakti, ja brauciena atcelšana vai kavēšanās no autoostas pārsniedz 90 minūtes, ja braucieni ir plānoti vairāk nekā trīs stundas. Šādos gadījumos FlixMobility piedāvā pasažieriem uzkodas, maltītes vai atspirdzinājumus proporcionāli gaidīšanas periodam vai kavējumam, ja vien tie ir pieejami autobusā vai autoostā vai arī tos var saprātīgā veidā iegādāties. FlixMobility ierobežo kopējās izmitināšanas izmaksas, izņemot pārvadāšanas izmaksas starp autoostu un naktsmājām, līdz 80€ par nakti vienam pasažierim un maksimāli līdz divām naktīm. Iepriekšminētā prasība par bezmaksas izmitināšanu viesnīcā vai cita veida izmitināšanu netiek piemērota, ja FlixMobility spēj pierādīt, ka atcelšanu vai kavēšanos ir izraisījuši nelabvēlīgi laika apstākļi vai smagas dabas katastrofas, kas apdraud regulārā autobusu maršruta drošu darbību.
16.4. Ja brauciena laikā transportlīdzeklis kļūst nelietojams, FlixMobility piedāvā pasažieriem turpināt pārvadāšanu ar aizstājējtransportlīdzekli vai pārvadājumu uz piemērotu gaidīšanas punktu, no kura braucienu var turpināt.
16.5. Netiek izslēgtas arī citas prasības, kas rodas no kaitējuma, ko izraisījusi atcelšana vai kavēšanās.
17.1. Nelielas nolaidības gadījumā atbildību uzņemas tikai tad, ja tiek pārkāptas būtiskas līgumsaistības, izņemot dzīvības, locekļa vai veselības ievainojumus. Turpina piemērot neierobežotu atbildību par nodomu un rupju nolaidību.
17.2. Parastas neuzmanības gadījumos nav pieļaujama atbildība par kaitējumu nodrošinājumu. Tas neattiecas uz gadījumiem, kad tīši vai nevērīgi nodarīts kaitējums ķermenim, dzīvībai un veselībai.
17.3. Kompensācijas līmenis nāves un miesas bojājumu gadījumos ir ierobežots līdz 220 000€ vienam pasažierim ar noteikumu, ka kompensācijas līmenis StVG (Straßenverkehrsgesetz [Vācijas Ceļu satiksmes likums]) piemērošanas jomā paliek skaidri rezervēts.
17.4. Atbildību un kompensācijas līmeni par bagāžas bojājumiem ierobežo un izslēdz šādi:
17.4.1. Ja tiek bojāti bagāžas priekšmeti, kas saistīti ar negadījumu, kurā iesaistīts autobuss, vai bagāžas priekšmetu nozaudēšana, kas saistīta ar to pašu, kompensācijas apmērs par zaudējumu atlīdzināšanas prasību vienam pasažierim un bagāžas vienībai ir ierobežots līdz 1200€.
17.4.2. Atbildību izslēdz gadījumos, kad bagāžas priekšmetu nozaudēšana nebija saistīta ar negadījumu, kurā iesaistīts autobuss, papildus tā sajaukšanai vai zādzībai, izņemot gadījumā, ja ar nodomu un rupjas neuzmanības dēļ.
17.4.3. Tiek izslēgta atbildība par bojājumiem vai turpmākiem bojājumiem, kas radušies, pasažieriem neiepakojot bagāžas priekšmetus pienācīgā veidā, izņemot gadījumā, ja ar nodomu un rupjas neuzmanības dēļ.
17.5. Kompensācija ratiņkrēslu un citu pārvietošanās palīglīdzekļu bojājuma gadījumā vienmēr ir vismaz pielīdzināma pazaudētā vai sabojātā aprīkojuma nomaiņas vērtībai vai remonta izmaksām. Šajā procesā tiks pieliktas visas pūles, lai iegādātos vismaz pagaidu nomaiņu, kas atbilst pazaudēta vai sabojāta ratiņkrēsla vai cita pārvietošanās palīglīdzekļa tehniskajām un funkcionālajām īpašībām.
17.6. Kompensācijas summa par visiem citiem īpašuma bojājumiem, kas nav nejaušs bagāžas bojājums, ne arī invalīdu ratiņkrēslu vai citu pārvietošanās palīglīdzekļu vai palīglīdzekļu bojājums saskaņā ar (PBfG) (Personenbeförderungsgesetz) (Personāla likuma par Vācijas sabiedrisko transportu) 23. sadaļu nepārsniedz 1000€, ja vien īpašuma bojājums nav pamatoti radīts ar nodomu vai rupjas neuzmanības dēļ.
17.7. Atbildības ierobežojumi un izņēmumi neattiecas uz likumā noteikto obligāto atbildību bez vainas vai ja atsevišķos gadījumos ir pieņemta garantija bez vainas.
Papildus šiem “Īpašajiem pārvadāšanas nosacījumiem” pašreizējā redakcijā piemēro normatīvo aktu, kas attiecas uz vispārējiem pārvadāšanas noteikumiem tramvaju un autobusu pārvadājumiem un regulāriem pakalpojumiem ar mehāniskiem transportlīdzekļiem un kas datēts ar 1970. gada 27. februāri (Federālais likumu vēstnesis I, 230. lpp.).
Jurisdikcijas vieta reģistrētiem tirgotājiem, juridiskām un fiziskām personām, kurām Vācijā nav vispārējas jurisdikcijas vietas, kā arī fiziskām personām, kuras pēc pārvadājuma līguma noslēgšanas ir pārvietojušās vai pārcēlušās uz ārzemēm un kuru dzīvesvieta vai pastāvīgā dzīvesvieta sūdzības iesniegšanas brīdī nav zināma, ir Minhene.
Ja atsevišķiem noteikumiem šajos vispārējos pārvadāšanas noteikumos vajadzētu būt pilnīgi vai daļēji nederīgiem vai spēkā neesošiem, tas principā nemazina pārvadājuma līguma efektivitāti kopumā.
Dānijas karavīri, kuriem tiek veikts obligātais militārais dienests, var ceļot bez maksas, uzrādot atbilstošu dokumentāciju un šāda dienesta identifikāciju. Sēdvietas rezervēšana jāveic pa e-pastu: service@flixbus.com